Total Pageviews

Monday, September 15, 2014

KULIT CANTIK DENGAN BUAH DELIMA

Ini adalah rupa buah delima
Buah delima banyak khasiatnya dan hari ini kami ingin kongsikan kebaikan buah delima ini khas unuk kulit.


# Menjana semula sel-sel
Delima melindungi epidermis dan dermis dengan menggalakkan pertumbuhan semula sel kulit, membantu dalam pembaikan tisu, penyembuhan luka dan menggalakkan peredaran darah ke kulit yang dalam penyembuhan.


# Melindungi dari Matahari 
Buah delima membantu melindungi kulit daripada kerosakan radikal bebas dari cahaya matahari yang boleh menyebabkan kanser dan kulit terbakar. 

Minyak buah delima mengandungi asid ellagic antioksidan yang boleh membantu untuk menghalang tumor kulit untuk melindungi tubuh daripada kanser kulit.


# Penuaan perlahan 
Buah delima boleh membantu mencegah hiperpigmentasi, tompok penuaan, garis-garis halus dan kedutan yang biasanya disebabkan oleh kerosakan matahari.


# Menghasilkan Kulit muda
Buah delima membantu untuk melembutkan kulit dan menghasilkan elastin dan kolagen tambahan ia boleh membuat kulit anda kelihatan lebih teguh, licin dan muda.


# Membantu dengan kulit kering 
Delima sering ditambah kepada produk penjagaan kulit kerana mereka mempunyai struktur molekul yang boleh menembusi lapisan dalam banyak kulit untuk memberi kelembapan tambahan.


# Gunakan untuk kulit berminyak atau Gabungannya  
Jenis kulit berminyak atau kombinasi yang terdedah jerawat boleh menggunakan buah delima untuk melegakan wabak ini dan mengurangkan luka terbakar atau parut.

Bahagian dalam buah delima
**Sekarang buah delima boleh didapati dalam bentuk pati dari Dr.Sweet. Lagi mudah dan selamat untuk digunakan selalu.


No comments:

Post a Comment